Identiteit maakt Monitoring visueel

Vraag

De klant zoekt voor hun nieuwe applicatie RUMvision een visuele identiteit.

Wat doet de applicatie? 
In het kort helpen ze (voornamelijk grote) ecommerce partijen met het optimaliseren van hun sitespeed. De RUM staat voor real user monitoring. Vision is belangrijk omdat ze (o.a. met de kennis van Erwin en onze applicatie) meer metrics kunnen bedienen dan de meeste concurrenten. RUM is belangrijk omdat de meeste tooling uitgaat van een gesimuleerde omgeving, de zogenoemde labdata. Met echte user data haal je veel meer uit de website. Er is een sterke internationale ambitie.

 

Antwoord

In het concept zijn we uitgegaan van elementen die herkenbaar zijn voor het meten van de snelheid van de website en het monitoren. Dit willen we visueel flexibel/interactief laten zien omdat het gaat om Real Users en snel kunnen inspringen op veranderende omstandigheden bij bijvoorbeeld updates. Het gevoel van het logo is altijd realtime scannen en beoordelen waardoor er per direct kan worden ingegrepen om (o.a. de snelheid van) de website te optimaliseren.

Kernwoorden die passen bij het styling concept: monitoren, meten, scannen, kracht, flexibel, interactief en clean.

Concept idee

Tijdens de schetsfase kwamen we tot de conclusie dat we de complexiteit van de materie het beste simpel en in een typografisch logo kunnen visualiseren. Dat betekent dat het woordmerk gelijk ook het beeldmerk bevat. Het scannen, meten en meebewegen met de analyses staat centraal met als doel: visualiseren dat (met name) de pagespeed steeds wordt geoptimaliseerd.

Geluid aanzetten Geluid uitzetten

Typografie en kleuropbouw

Voor de typografie is gekozen om de aangegeven fonts in te zetten. Muli als Typeface en logo typografie en als webtekst en leesletter de Open Sans. Voor de kleuren zijn we gaan kijken naar tinten die een relatie hebben met code. De combinatie tussen de blauwtinten en lila/paars in lijnen komt fijn over op scherm, maar ook op mogelijke fysieke dragers.

Logo dragers en slogan

Het draait om de echte gebruiker. Met de kreet: WE ARE HERE FOR REAL user monitoring leggen we de nadruk op twee zaken:

Het is geen grap, ‘ze’ (de applicatie RUM vision) is er eindelijk, echt waar, en…
…ook echt waar: het gaat bij ons om de ‘echte gebruikers’!

Ook zo’n succesvolle case voor jouw bedrijf?

Stuur Cees een email.