Cees Mensen
strategisch ontwerp
Ik ben Cees. Strategisch ontwerper en eigenaar van studio CEL. Samen met mijn 2 kinderen en ons hond(je) Joepke woon ik op loopafstand van de studio. Ik pak mijn momenten om te genieten van mijn kinderen, familie en vrienden. Van leuke actieve uitstapjes tot vakanties. Verder probeer ik altijd een goede balans te zoeken in het leven. Er is ruimte voor culinair eten, gezelligheid en een borrel op zijn tijd, maar daar tegenover ben ik graag in beweging tijdens het hardlopen, wielrennen of in de sportschool. Daarnaast maak ik mijn hoofd leeg tijdens een wandeling in de buitenlucht met een podcast op. Heerlijk.
Ik ben begonnen als eenmanszaak vanuit huis. Als infographic designer heb ik diverse (internationale) klanten geholpen hun uitdaging of oplossing te visualiseren. Data visualisaties tot illustratie assets. Vooral illustratief en met een visueel DNA als basis. Nu werken we vanuit het voormalige politiebureau van Rucphen. Mijn hart gaat sneller kloppen als ik de basis strategisch kan opzetten en de inzichten van de partners kan vertalen in een merkverhaal of creatieve campagne. Daarnaast is het super tof om te bouwen aan een sterk team dat weet wat ze aan elkaar hebben. Als connector breng ik graag mensen in contact met elkaar en met hun eigen expertise. Grootste compliment is als ze vanuit hun eigen initiatief groei doormaken en dit bij onze studio tot uiting kunnen brengen.
Cees in 10 Emojis
👨👧👦🦮🥳🍻🏃🏽♂️🌴☀️✍🏼🙌🏽
Vragenrondje
Van welke werkzaamheden krijg jij energie?
1Strategisch denken en concepting. Het doorvertalen van een visueel DNA in campagnes, bewust luisteren naar wat de klant vraagt en dat doorvertalen in een product. Het maken van de juiste connecties waardoor je met de juiste voorstellen bij de klant komt. Steeds blijven verrassen en aantonen dat je de juiste richting uit denkt. Goed aanvoelen wat de vraag is vanuit de klant, ook wanneer ze het niet exact weten te verwoorden. Door daar een goede vertaling in te maken kom je tot de kern en uiteindelijk wordt de juiste boodschap gecommuniceerd.
Wat doe jij graag in je vrije tijd?
2Mijn vrije tijd spendeer ik het liefst met mijn kinderen, familie en vrienden, dat is voor mij heel belangrijk. Ook sport ik graag. Ik ga graag hardlopen en wielrennen of luister een inspirerende podcast tijdens een lunchwandeling. Wat ik dan luister? Inspirerende gesprekken met creatieve ondernemers. Hoe zij passie in het werk smenbrengen met privé, daar haal ik ook lessen uit. Verder duik ik graag in kunstboeken. Expressionistische kunst en design, ook daar put ik inspiratie uit.
Waar kunnen we jou ’s nachts voor wakker maken?
3Een intrinsiek gesprek. Daar ben ik altijd voor in. Vrienden en familie mogen me eigenlijk altijd wakker maken als ze me nodig hebben. Ik zorg graag, daar haal ik voldoening uit. Zeker wanneer ik meerwaarde kan bieden met behulp van mijn expertise. Datzelfde zie je terug bij studio CEL. We proberen altijd meerwaarde te bieden, hoe kunnen we de klant echt helpen? Welke handvatten kunnen we bieden om dat doel te bereiken?
Met wie zou jij een kopje koffie willen drinken?
4Het zal niet meer gaan, maar ik ben geïntrigeerd door het boek van Steve Jobs. Daar zou ik het gesprek graag mee zijn aangegaan. Hij was niet per sé een leuke man, toch hield iedereen van hem. Mijn interesse staat los van zijn persoonlijkheid, het gaat me om wat hij heeft bereikt met Apple. Die consumer mindset en de overtuiging die hij had naar werknemers. Dat is indrukwekkend.
Ik zou ook het verhaal willen horen van de Chief Chocolate van Chocolonely. Zijn visie, hoe hij de wereld wil verbeteren met een luxeproduct als chocolade. Het is meer dan iets eetbaars, iets tastbaars. Het is een gevoel dat je verkoopt, de wetenschap dat je maatschappelijk verantwoord aan het shoppen bent. Het invullen van de eigen functie vind ik ook een toegevoegde waarde hebben, wat doe je op het moment en wat wil je communiceren? Door hogere doelen te stellen dan je daadwerkelijk wilt bereiken kun je blijven streven, je behaalt constant subdoelen om dat hogere doel te bereiken.