Cees Mensen
#strategisch design
Cees in 10 Emojis
👨👩👧👦🦮🥳🍻🏃🏽♂️⚽🍱☀️✍🏼🙌🏽
Ik ben Cees. Strategisch designer en eigenaar van studio CEL. Samen met mijn vrouw, 2 kinderen en ons hond(je) Joepke woon ik op loopafstand van de studio. Als familieman probeer ik zoveel mogelijk momenten te pakken om te genieten van mijn gezin en vrienden. Van leuke uitstapjes tot vakanties. Verder probeer ik altijd een goede balans te zoeken in het leven. Er is ruimte voor lekker eten, gezelligheid en een borrel op zijn tijd, maar daar tegenover ben ik graag in beweging tijdens een voetbalwedstrijd, met hardlopen of wielrennen en maak ik mijn hoofd leeg tijdens een wandeling in de buitenlucht.
Ik ben begonnen als eenmanszaak vanuit huis, nu werken we vanuit het voormalige politiebureau van Rucphen. Het eerst leegstaande pand heb ik omgetoverd tot een creatief verzamelgebouw: centrum CEL. We delen het pand met 2 andere creatieve bedrijven waardoor we gezamenlijk een breed pakket aan expertises in huis hebben.
Vragenrondje
Van welke werkzaamheden krijg jij energie?
1Strategisch denken en concepting. Het doorvertalen van een visueel DNA in campagnes, bewust luisteren naar wat de klant vraagt en dat doorvertalen in een product. Het maken van de juiste connecties waardoor je met de juiste voorstellen bij de klant komt. Steeds blijven verrassen en aantonen dat je de juiste richting uit denkt. Goed aanvoelen wat de vraag is vanuit de klant, ook wanneer ze het niet exact weten te verwoorden. Door daar een goede vertaling in te maken kom je tot de kern en uiteindelijk wordt de juiste boodschap gecommuniceerd.
Wat doe jij graag in je vrije tijd?
2Mijn vrije tijd spendeer ik het liefst met mijn gezin en vrienden, dat is voor mij heel belangrijk. Ook sport ik graag. Op zondag ben ik op het voetbalveld te vinden, ik ga graag hardlopen en wielrennen of luister een inspirerende podcast tijdens een lunchwandeling. Wat ik dan luister? Inspirerende gesprekken met creatieve ondernemers. Hoe zij passie in het werk connecten met privé, daar haal ik ook lessen uit. Verder duik ik graag in kunstboeken. Expressionistische kunst en design, ook daar put ik inspiratie uit.
Waar kunnen we jou ’s nachts voor wakker maken?
3Een intrinsiek gesprek, met in de hand een goed glas speciaalbier. Daar ben ik altijd voor in. Vrienden en familie mogen me eigenlijk altijd wakker maken als ze me nodig hebben. Ik zorg graag, daar haal ik voldoening uit. Zeker wanneer ik meerwaarde kan bieden met behulp van mijn expertise. Datzelfde zie je terug bij studio CEL. We proberen altijd meerwaarde te bieden, hoe kunnen we de klant echt helpen? Welke handvatten kunnen we bieden om dat doel te bereiken?
Met wie zou jij een kopje koffie willen drinken?
4Het zal niet meer gaan, maar ik ben geïntrigeerd door het boek van Steve Jobs. Daar zou ik het gesprek graag mee zijn aangegaan. Hij was niet per sé een leuke man, toch hield iedereen van hem. Mijn interesse staat los van zijn persoonlijkheid, het gaat me om wat hij heeft bereikt met Apple. Die consumer mindset en de overtuiging die hij had naar werknemers. Dat is indrukwekkend.
Ik zou ook het verhaal willen horen van de Chief Chocolate van Chocolonely. Zijn visie, hoe hij de wereld wil verbeteren met een luxeproduct als chocolade. Het is meer dan iets eetbaars, iets tastbaars. Het is een gevoel dat je verkoopt, de wetenschap dat je maatschappelijk verantwoord aan het shoppen bent. Het invullen van de eigen functie vind ik ook een toegevoegde waarde hebben, wat doe je op het moment en wat wil je communiceren? Door hogere doelen te stellen dan je daadwerkelijk wilt bereiken kun je blijven streven, je behaalt constant subdoelen om dat hogere doel te bereiken.