Knap staaltje werk

Bij Rotoko draaien ze hun hand er niet voor om

Vraag

Hoewel het logo bij aanvang van het project al bestaat, wil Rotoko hun identiteit en expertise nóg beter presenteren. De gewenste nieuwe website moet niet alleen van deze tijd zijn, maar ook een helder verhaal vertellen en onderscheidend zijn in de branche. Wij gingen aan de slag met een strategie en het uitdiepen van het visuele DNA.

Resultaat

We begonnen het traject met een strategische sessie, oftewel een “deep dive” in de wereld van Rotoko. Met deze sessie brachten we onder andere de doel­groep, sectoren en kern­waarden in kaart. Om van daaruit zowel de spreektaal als visuele identiteit te definiëren. Op basis van deze fundering ontwikkelden we vervolgens de nieuwe website aan de hand van wireframes en een UX-design. Gedurende het traject heeft elk teamlid van studio CEL bijgedragen en heeft ieder met eigen expertise bijgedragen aan het eindresultaat.

Geluid aanzetten Geluid uitzetten

Bewegend beeld voor merkherkenning

Rotoko is specialist in verspanende techniek voor de dynamische staalwereld. Met hun geavanceerde en veelzijdige machinepark kunnen ze nagenoeg elke verspaningsopdracht aan. Van draaien en frezen tot rondslijpen en draadvonken.

Iedereen begrijpt beeld. Hierdoor draagt bewegend beeld bij aan merkherkenning en word je beter onthouden. Daarnaast geeft het een extra dimensie aan de visuele identiteit. We kunnen de identiteit van Rotoko dan ook nog beter overbrengen door gebruik te maken van motion design. Hierin laten we dezelfde waarde naar voren komen als in de tone of voice en verdere uitingen.

Geluid aanzetten Geluid uitzetten

Verhalen vertellen met de focus op opdrachtgevers, de producten en het personeel

Met een kijkje in de werkplaats door middel van foto- en videografie, verhalen van klanten en de presentatie van producten willen we de passie, service en expertise van Rotoko in beeld brengen. Door deze verhalen crossmediaal in te zetten gebruiken we deze content ook nog eens optimaal. Met dank aan Laurence van House of Motion voor bewegend beeld wat van je scherm af knalt en Arno Hoogwerf voor de sprekende bedrijfsfotografie.

Het oorspronkelijke logo van Rotoko bevat een opvallende kleurcombinatie. Door in dit kleurenpalet op zoek te gaan naar de juiste verhouding en dit te combineren met wit, is de visuele identiteit fris, modern en luchtig geworden. Ook hebben we het beeldelement uit het logo een prominente rol gegeven binnen de identiteit. Dit geeft een focuspunt in de fotografie en geeft de mogelijkheid om producten op een voetstuk te plaatsen. Met een vernieuwde kijk op de huisstijlelementen zijn we klaar voor het opzetten van een website die klaar is voor de toekomst.

Website UX design & ontwikkeling

Op de website van Rotoko hebben de hoofdrol gegeven aan de bedrijfsvideo en daarop aansluitende fotografie. We hebben een eigen animatie framework opgezet voor subtiele animaties die nét wat meer beleving meebrengen. En dat alles natuurlijk doorvertaald binnen de huisstijl met intergratie van de conceptbeelden en een iconenset voor de verschillende bewerkingen.

Ook zo’n succesvolle case voor jouw bedrijf?

Contact een van onze specialisten op hun vakgebied!