Bouwen aan een toekomst waarin aantoonbaar zinnige zorg de norm is

Vraag

Ortholinq is kort gezegd een overkoepelende stichting voor een samenwerkingsverband tussen vakgroepen Orthopedie (Bravis, Amphia en ADRZ). Een initiatief dat zich in eerste instantie alleen inzet voor artrosezorg. Aan ons de taak om de organisatie een gezicht te geven en van een visueel DNA te voorzien.

Resultaat

Zoals we de meeste trajecten starten, beginnen we ook dit keer met een strategische sessie. Tijdens de sessie werden we wegwijs gemaakt in de medische wereld en leerde we vakjargon, maar ook Ortholinq als netwerk kennen. Om vervolgens met een gedegen fundering een visuele identiteit te ontwikkelen.

Van strategiesessie naar een visuele identiteit

Van trends binnen de zorgsector naar een missie, visie en kern­waarden. De basisingrediënten om aan de slag te gaan met de ontwikkeling van een passende spreektaal en visuele identiteit. Op basis van deze informatie gingen we op zoek naar de juiste gevoelswaarden.

De archetypes van Jung vertalen verschillende persoonlijkheidstypes met ieder een eigen karakter. Het in kaart brengen van deze types voor een merk draagt bij aan de creatie van de juiste “tone of voice”. Voor Ortholinq selecteerde we de wijze, leider en held. Wat zich vertaalt in eigenschappen als kwaliteit, kennis, bekwaam, doorzettingsvermogen en inspirerend.

Geluid aanzetten Geluid uitzetten

Tone of voice

Ortholinq brengt zorgprofessionals samen in een netwerk waarbij vakkennis en expertise hoog in het vaandel staan. Hierdoor worden de krachten gebundeld. Met een efficiënt behandeltraject zorgen wij ervoor dat patiënten op het juiste moment de beste zorg in hun eigen regio ontvangen. Samen bouwen we aan een toekomst waarin aantoonbaar zinnige zorg de norm is.

Een eigen karakter

We kiezen voor een visuele identiteit die persoonlijk aanvoelt, toegankelijk is, maar ook de connectie en verbinding van het netwerk verbeeldt. Daarnaast staat Ortholinq voor high-end en premium zorg. Dit hebben we vertaald in een modern logo met schreefloze letter.

Het stijlelement heeft een prominente rol gekregen. Het is niet alleen als los element in te zetten, maar is ook geïntegreerd in het woordmerk. Het kleurenpalet bestaat uit drie basiskleuren. De blauwe kleur draagt bij aan het gevoel van vertrouwen, de groentint sluit aan bij de branche en de gele kleurtint geeft het geheel frisheid.

Ook zo’n succesvolle case voor jouw bedrijf?

Contact een van onze specialisten op hun vakgebied!