Campagnestrategie

Een campagne heeft als hoofddoel zoveel mogelijk aandacht voor een product, organisatie of dienst te genereren. Een goede campagne begint met een duidelijke campagnestrategie. Wat is het doel van de campagne en hoe gaan we dit realiseren?

We starten altijd met de conceptontwikkeling. Bepaal het doel en de doelgroep. Dit kan heel specifiek zijn. Zo kaderen we zoveel mogelijk af. Hoe gaan we communiceren? Welke content creatie wordt hiervoor ontwikkeld? Gaan we een promotionele video maken om het verhaal te vertellen? Een animatie met uitleg of een infographic serie? Als het maar eenheid vormt en het verhaal goed overbrengt.

Matrix

We starten met een Matrix om richting te geven aan de combinatie van diensten/producten/expertises en doelgroepen. Zo krijgen we een visueel inzicht welke richting geeft voor de visuele communicatie. De Matrix wordt eenmalig opgezet en biedt een leidraad voor de gestelde doelen per expertise en doelgroep.

Format

Binnen het onderwerp is de dienst/product/expertise gekoppeld aan de doelgroep. Maar hoe gaan we dit visualiseren? Om het onderwerp zetten we de mogelijke visuele communicatie uitingen. Hierin wordt per item een concept visual opgezet om de samenhang en kracht bij te zetten.

Hoe ziet dit er dan in de praktijk uit?

Hieronder zie je binnen de conceptontwikkeling de visuele communicatie uitingen van het onderwerp Hypotheek voor onze klant Luyten.

Neem contact op
Even voorstellen
Volgende stap
Het bericht
Volgende stap
De laatste gegevens