Drankenhandel Van Dorst

Dorstig naar... Een slijterij met persoonlijke aandacht

Vraag

Kunnen we meer fysieke bezoekers naar onze slijterij krijgen? Er is behoefte aan een nieuwe huisstijl en een plan om meer bezoekers te trekken.

Antwoord

Er is een re-branding doorgevoerd en als verlengstuk is een nieuwe website opgezet welke steeds wordt bijgewerkt en aangevuld. We werken op constante basis aan diverse content marketing activiteiten voor Van Dorst om meer fysieke bezoekers naar de winkel te krijgen, hierbij sturen we maandelijks bij aan de hand van de analysecijfers. Via de beeldgenerator kan de klant zelf eenvoudig en snel, met unieke templates, beelden creëren en publiceren op social media en de website. Met unieke concepten, zoals de Dorstip, en verschillende on- en offline campagnes wordt de klant betrokken bij Van Dorst.

Branding

We hebben de huisstijl van Van Dorst een make-over gegeven, passend bij het bedrijf en hun boodschap. Om deze duidelijk vast te leggen is de Brand Manual opgesteld waarin alle elementen zoals kleuren, typografie en gebruik van logo en stijlelementen zijn vastgelegd.

Website

We hebben een nieuwe website opgezet die aansluit bij de nieuwe huisstijl. De website is constant in ontwikkeling en wordt aangevuld met nieuwe tekstuele en beeldende content. Dankzij de beeldgenerator koppeling kan Van Dorst zelf nieuwe acties op de site plaatsen in de juiste template. De Ins & Outs-pagina’s vertellen over de producten en service die ze in huis hebben. Op deze site is een duidelijke afscheiding gemaakt tussen de slijterij en de groothandel, wat er voorheen nog niet was.

Content marketing

Constant werken aan de aanwezigheid én vindbaarheid van de slijterij Van Dorst in de regio. Middels doorlopende zoekwoorden advertenties, social media berichten, campagnes en uiteraard slimme oplossingen zoals de Dorstip geven we aandacht aan het merk Van Dorst en schetsen we tegelijkertijd de meerwaarde van de slijterij met onderwerpen zoals persoonlijk advies en de aandacht voor de klant. We delen de diverse dranken, speciale momenten, acties of events en de USPs van de slijterij met als doel zoveel mogelijk mensen naar de slijterij te trekken. Dit alles gekoppeld aan gestelde doelen met de nodige reflectie en analyse om zo scherp mogelijk bij te sturen en in te haken op trends.

Fotografie

Met de fotografie die we hebben gedraaid hebben we het warme karakter van de slijterij weten te vangen. Zowel de kennis en kunde van het personeel als het ruime, unieke assortiment komen naar voren. De fotografie is ruim inzetbaar voor zowel de website als on- en offline marketingactiviteiten.

Slimme tool: Dorstip

We hebben een slimme tool op maat ontwikkeld: online beoordelings- en informatiesysteem Dorstip. Met Dorstip creëert de klant eenvoudig een overzicht van alle dranken die bij Van Dorst zijn gehaald en wat ze hiervan vonden. Door de dranken op te slaan en te beoordelen kan de klant in de slijterij een passend advies krijgen voor dranken die passen bij hun smaak.
Een gratis smaakanalyse die leidt tot de perfecte fles.

Ook zo’n succesvolle case voor jouw bedrijf?

Stuur Kees een email.
Even voorstellen
Volgende stap
Het bericht
Volgende stap
De laatste gegevens