Vraag

Voor Team in dialoog is studio CEL gevraagd om een styling concept te ontwikkelen. Naast LeiderschapInDialoog, wat de tools bied voor leiderschapsontwikkeling, wordt TeamInDialoog de nieuwe naam en filosofie van Dorianne (vervangt consultancy). Beide kunnen elkaar versterken door “gebruik” te maken van de 2 verschillende uitwerkingen en uitstraling.

Antwoord

Dorianne wil vooral bij zichzelf blijven. De term consultancy past niet meer voor haar. Is te zakelijk/mannelijk en afstandelijk. Voor Team indialoog gaat het om wat voor Dorianne belangrijk is: echt verschil maken en niet aanpassen aan de mannelijke robuuste insteek. Als kernboodschap gaat het er vooral om hoe je het echte gesprek voert. Hoe je werkelijk kunt veranderen of de ander tot nieuwe inzichten kunt brengen en dit dan kunt inzetten in je dagelijkse leven (persoonlijk) en werk. Want het een staat niet los van de ander. Leidinggeven aan jezelf en de ander zijn met elkaar verbonden. Dat maakt ook het dialoog meer dan alleen woorden: ook toepassen.

Visuele brainstorm

Conceptontwikkeling

Een persoon is nooit volledig 1 kleur en in een team heb je verschillende karakters. Leidinggevende persona’s hebben ook verschillende karakters en deze karakters communiceren op verschillende manieren. Maar ieder karakter of iedere kleur heeft zijn sterke kanten en in samenwerking binnen een team komt dit allemaal samen. De kleuren en karakter zijn als yin en yang en blenden met elkaar. Zo ontstaat de beeldvorming voor Team in dialoog.

Logovorm

Het logo wordt opgebouwd uit 2 tegengestelde “spreekballonnen die de “e” en de “a” in het team vormen. Zij communiceren met elkaar als yin en yang. Er is gekozen voor een krachtige bold typografie in het logo: Titillium web. Dit is een google font met veel variabele en dus erg geschikt om in het geheel te gebruiken. Het logo komt goed tot zijn recht op de “kleurblend” achtergrond. Om het logo op een witte achtergrond te gebruiken zijn er 2 variaties: een verlooptint die voortkomt uit de 3 hoofdkleuren en een vaste tint die wederom een blend is van de 3 hoofdkleuren.

Toepassingen

De huisstijl komt pas tot zijn recht in het gebruik. Hiervoor zetten we een aantal items uiteen om een beeld te geven hoe de stijl gebruik wordt.

Ook zo’n succesvolle case voor jouw bedrijf?

Stuur Cees een email.