Opvallende streekpromotie
Vraag
Hoe kunnen we de recreatieve sector in de gemeente Rucphen (digitaal) op de kaart zetten? En hoe krijgen we de ondernemers mee aan boord?
Antwoord
We creëren een online platform waar iedere recreatieve ondernemer een eigen pagina heeft. De naam is pakkend en maakt nieuwsgierig. De visuele identiteit is door kleurgebruik gekoppeld aan de gemeente. We zorgen dat alle online kanalen op elkaar afgestemd zijn en dat we tijdens evenementen ook zichtbaar zijn door vlaggen, promoties en video. Door relevante content te creëren binnen de thema’s avontuur, rust en cultuur wordt de verbondenheid versterkt. Het aantrekken van de juiste doelgroep recreanten is als uitgangspunt genomen voor alle promotionele uitingen. De website is pas relevant als de bezoeker de juiste marketing funnel heeft doorlopen en gevonden heeft waarvoor hij op de site is gekomen.
Promotie voor de ontdek R tijdens het NK veldrijden
In onze gemeente Rucphen werd in januari het NK veldrijden gereden. Tijdens deze dag, waar 15.000 bezoekers aanwezig waren, hebben we ‘ontdek R’ in the picture gezet met diverse promoties. Zo was de promo video te zien op een groot scherm, hingen er vlaggen en banieren en werd op een ludieke wijze een nieuwe mountainbike route geïntroduceerd: de moddergatroute. Met zadelhoesjes als eyecatcher. In aanloop naar het evenement is ons sociale netwerk enorm gegroeid door de winactie die we hebben gedaan: Ben jij de winnaar? Van 2 VIP kaarten?
Video Content Strategie
Om een goed beeld te geven wat onze streek allemaal te bieden heeft, hebben we een Video Content Strategie opgezet. Resultaat is voor ieder jaargetijde een HERO video en voor alle categorieën een promotionele video. Daarnaast zijn evenementen en unieke hotspots vastgelegd.