1. Think - Contentstrategie
Het huidige analyseren en samen een innoverende strategie bedenken.
Onze werkwijze
In een informele sessie willen we vooral veel vragen stellen en registreren. Door de setting open en transparant te houden komen we veel te weten over jouw wensen en kunnen we gaan denken in creatieve processen. Samen met een compact team kunnen we snel en concreet tot de kern komen. Dit dient als basis voor het ontwikkelen van de contentstrategie.
Het compacte team bestaat over het algemeen uit 3 tot 4 personen: de klant, studio CEL en onze tekstschrijfster die alles registreert om de contentstrategie uit te schrijven en vast te leggen.
Waar gaan we het zoal over hebben?
- We omschrijven de verschillende communicatiemogelijkheden: wie / wat / waar / waarom?
- Welke doelgroepen horen hier bij?
- Doelstellingen benoemen: wat wil je bereiken met de contentstrategie?
- Wat is de focus? Waar richten we ons op?
- Creative Lead Generation: hoe kunnen we op een creatieve manier de juiste leads, merkpositie of andere wens realiseren?
Uit deze informele sessie wordt de contentstrategie beschreven. Dit document dient als basis voor de verdere content creation.