Content marketing

Wij hanteren een circulaire strategie om een optimale content marketing voor jou te realiseren. Binnen deze strategie gaan we uit van 3 terugkerende stappen: Think: contentstrategie / analyse / evalueren / innoveren – Contentcreatie: design: graphics / digital – Publication: development / activatie / storytelling – en weer terug naar (Re)Think.

1. Think - Contentstrategie

Het huidige analyseren en samen een innoverende strategie bedenken.

Onze werkwijze

In een informele sessie willen we vooral veel vragen stellen en registreren. Door de setting open en transparant te houden komen we veel te weten over jouw wensen en kunnen we gaan denken in creatieve processen. Samen met een compact team kunnen we snel en concreet tot de kern komen. Dit dient als basis voor het ontwikkelen van de contentstrategie.

Het compacte team bestaat over het algemeen uit 3 tot 4 personen: de klant, studio CEL en onze tekstschrijfster die alles registreert om de contentstrategie uit te schrijven en vast te leggen.

Waar gaan we het zoal over hebben?

  • We omschrijven de verschillende communicatiemogelijkheden: wie / wat / waar / waarom?
  • Welke doelgroepen horen hier bij?
  • Doelstellingen benoemen: wat wil je bereiken met de contentstrategie?
  • Wat is de focus? Waar richten we ons op?
  • Creative Lead Generation: hoe kunnen we op een creatieve manier de juiste leads, merkpositie of andere wens realiseren?

Uit deze informele sessie wordt de contentstrategie beschreven. Dit document dient als basis voor de verdere content creation.

2. Contentcreatie

Conceptontwikkeling

De contentstrategie is bepaald en vastgelegd in een verslag dat als basis dient voor de conceptontwikkeling. De conceptontwikkeling is bedoeld om per communicatiemiddel de verschillende stappen te tonen in hoe wij continu samenwerken aan de zichtbaarheid van de klant. Dit vullen we in op basis van de uitkomsten van de contentstrategie.

Om inzichtelijk te maken hoe dit eruit komt te zien zetten we een visuele presentatie uiteen. Zo zie je in een oogopslag hoe op een consistente manier de merkbeleving van jouw klant doorvertaald in verschillende visuele uitingen en kanalen.

Content Creatie

We bepalen samen op basis van jouw mogelijkheden en wensen welke uitingen in aanmerking komen om jouw doelgroep te bereiken. Een aantal mogelijkheden zijn:

  • Social media: banners op Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube etc.
  • Slimme tools inzetten om banners en afbeeldingen in de eigen huisstijl te creëren via de beeldgenerator
  • Website content SEO, content pagina’s, artikelen, blogs
  • E-mailings via MailChimp of eigen kanalen om huidige klanten van ontwikkelingen op de hoogte houden. Daarnaast zorgen voor een groeiende database van geïnteresseerden
  • Google SEA, Ads search, Display
  • Remarketing: combinatie van Google, website en socials om terugkerende bezoekers te genereren

4. Publication

De doelgroep zal zich verbonden gaan (of blijven) voelen aan het merk. Er is een strategie ontwikkeld en er is bepaald hoe we de content visueel aan de doelgroep willen presenteren. Dan gaan we over tot publiceren en promoten van de content:

Continu content creëren

  • Promotiebanners, -video’s, contentpagina’s, teksten, e-mailings

Op terugkerende basis campagnes posten

  • Social marketing voor nieuwe posts en huidige posts terug laten keren door middel van social automation

Maandelijks promotiebudget instellen voor betaalde content

  • Hierin promoten we content die relevant is voor dat moment. Is er geen actueel item? Dan promoten we in
    overleg een ander onderwerp/product
    We bepalen het kanaal op basis van de doelgroep. Denk aan Google, YouTube, Facebook en/of LinkedIn

(Re)Think

We gaan continu bouwen aan het merk. Dit betekent dat we ook lering trekken uit promoties die we in hebben gezet. Dit leggen we vast in een uniek online analysedocument. Hierin kunnen we terugkijken op de feiten en doorontwikkelen naar de toekomst:

1. Meetpunten

  • Op de website toevoegen/testen/verbeteren/analyseren
  • Google Analytics inzetten
  • Social media: analyse en bijsturen op doelgroep
  • E-mail analyse
  • Remarketing: kijken hoe de bezoeker op de site navigeert en deze met advertenties benaderen via Google Ads/Facebook etc.

2. Zoekwoorden onderzoek

  • Continu onder de loep houden wat op dat moment ‘top of mind’ is

3. Per kwartaal terugkerende evaluatiesessie

  • Resultaten bespreken afgelopen periode
  • Waar leggen we de komende periode de focus op?
Neem contact op
Even voorstellen
Volgende stap
Het bericht
Volgende stap
De laatste gegevens