Content Marketing

Wij hanteren een circulaire strategie om een optimale content marketing voor de klant te realiseren. Binnen deze strategie gaan we uit van 3 terugkerende stappen: Think: Content strategie / analyse / evalueren / innoveren – Content Creatie: design: graphics / digital – Publication: development / activatie / storytelling – en weer terug naar (Re)Think.

1. Think - Content Strategie

Het huidige analyseren en samen een innoverende strategie bedenken.

Onze werkwijze

In een informele sessie willen we vooral veel vragen stellen en registreren. Door de setting open en transparant te houden kunnen we veel te weten komen over de wensen en kunnen we gaan denken in creatieve processen. Samen met een compact team kunnen we snel en concreet tot de kern komen. Dit dient als basis voor het ontwikkelen van de content strategie.

Het compacte team bestaat over het algemeen uit 3 tot 4 personen: de klant, studio CEL en onze tekstschrijfster die alles registreert om de content strategie uit te schrijven en vast te leggen.

Waar gaan we het zoal over hebben?

  • We gaan de verschillende communicatie mogelijkheden omschrijven: wie / wat / waar / waarom?
  • Welke doelgroepen horen hier bij?
  • Doelstellingen benoemen: wat wil je bereiken met de content strategie?
  • Wat is de focus? waar richten we ons op?
  • Creative Lead Generation: hoe kunnen we op een creatieve manier de juiste leads, merkpositie of andere wens gaan realiseren?

Uit deze informele sessie wordt de content strategie beschreven. Dit document dient als basis voor de verdere content creation.

2. Content Creatie

Conceptontwikkeling

De content strategie is bepaald en vastgelegd in een verslag dat als basis dient voor de conceptontwikkeling. De conceptontwikkeling is bedoeld om per communicatiemiddel de verschillende stappen te tonen en hoe wij continu samenwerken aan de zichtbaarheid van de klant. Dit wordt ingevuld op basis van de uitkomsten van de content strategie.

Om inzichtelijk te maken hoe dit er uit komt te zien zetten we een visuele presentatie uiteen. Zo zie je in een oogopslag hoe op een consistente manier de merkbeleving van de klant door wordt vertaald in verschillende visuele uitingen en kanalen.

Content Creatie

We kunnen na gelang de mogelijkheden en wensen van de klant samen bepalen welke uitingen in aanmerking komen om de doelgroep te bereiken. Een aantal mogelijkheden zijn:

  • Social Media Banners Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube etc.
  • Slimme tools De inzet om banners en afbeeldingen in de eigen huisstijl te creëren via de Beeldgenerator.
  • Website content SEO, content pagina’s, artikelen, blogs.
  • E mailings Via Mailchimp of eigen kanalen de huidige klanten van ontwikkelingen op de hoogte houden. Daarnaast zorgen voor een groeiende database van geïnteresseerde.
  • Google SEA, Ads search, Display
  • Remarketing Combinatie van google, website en socials om terugkerende bezoekers te genereren.

4. Publication

De doelgroep zal zich verbonden gaan (of blijven) voelen aan het merk. Er is een strategie ontwikkeld en er is bepaald hoe we de content visueel aan de doelgroep willen presenteren. Dan gaan we over tot publiceren en promoten van de content:

Continu content creëren

  • Promotiebanners, -video, content pagina’s, teksten, e-mailings.

Op terugkerende basis campagnes posten

  • Social marketing voor nieuwe posts en huidige posts terug laten keren d.m.v. social automation.

Maandelijks promotiebudget instellen voor betaalde content

  •  Hierin promoten we content die relevant is voor dat moment. Is er geen actueel item? Dan promoten we in
     overleg  een ander onderwerp/product.
    We bepalen het kanaal o.b.v. de doelgroep: zoals Google, YouTube, Facebook en/of LinkedIn.

(Re)Think

We gaan continu bouwen aan het merk. Dit betekent dat we ook lering gaan trekken uit promoties die we op hebben gezet. Dit leggen we vast in een uniek online analyse document. Hierin kunnen we terugkijken op de feiten en doorontwikkelen naar de toekomst:

1. Meetpunten

  • Op de website toevoegen/testen/verbeteren/analyseren
  • Google analytics inzetten
  • Social media: analyse en bijsturen op doelgroep
  • E-mail analyse
  • Remarketing: kijken hoe de bezoeker op de site navigeert en hier d.m.v. advertenties benaderen via Google Ads/Facebook etc.

2. Zoekwoorden onderzoek

  • Continu onder de loop houden wat op dat moment ‘top of mind’ is

3. Per kwartaal terugkerende evaluatiesessie

  • Resultaten bespreken afgelopen periode
  • Waar leggen we de komende periode de focus op?
Creators of valuable visual communication
 
Even voorstellen
Volgende stap
Het bericht
Volgende stap
De laatste gegevens