Wij hanteren een circulaire strategie om een optimale content marketing voor de klant te realiseren. Binnen deze strategie gaan we uit van 3 terugkerende stappen: Think: Content strategie / analyse / evalueren / innoveren – Content Creatie: design: graphics / digital – Publication: development / activatie / storytelling – en weer terug naar (Re)Think.
Het huidige analyseren en samen een innoverende strategie bedenken.
In een informele sessie willen we vooral veel vragen stellen en registreren. Door de setting open en transparant te houden kunnen we veel te weten komen over de wensen en kunnen we gaan denken in creatieve processen. Samen met een compact team kunnen we snel en concreet tot de kern komen. Dit dient als basis voor het ontwikkelen van de content strategie.
Het compacte team bestaat over het algemeen uit 3 tot 4 personen: de klant, studio CEL en onze tekstschrijfster die alles registreert om de content strategie uit te schrijven en vast te leggen.
Uit deze informele sessie wordt de content strategie beschreven. Dit document dient als basis voor de verdere content creation.
De content strategie is bepaald en vastgelegd in een verslag dat als basis dient voor de conceptontwikkeling. De conceptontwikkeling is bedoeld om per communicatiemiddel de verschillende stappen te tonen en hoe wij continu samenwerken aan de zichtbaarheid van de klant. Dit wordt ingevuld op basis van de uitkomsten van de content strategie.
Om inzichtelijk te maken hoe dit er uit komt te zien zetten we een visuele presentatie uiteen. Zo zie je in een oogopslag hoe op een consistente manier de merkbeleving van de klant door wordt vertaald in verschillende visuele uitingen en kanalen.
We kunnen na gelang de mogelijkheden en wensen van de klant samen bepalen welke uitingen in aanmerking komen om de doelgroep te bereiken. Een aantal mogelijkheden zijn:
De doelgroep zal zich verbonden gaan (of blijven) voelen aan het merk. Er is een strategie ontwikkeld en er is bepaald hoe we de content visueel aan de doelgroep willen presenteren. Dan gaan we over tot publiceren en promoten van de content:
Continu content creëren
Op terugkerende basis campagnes posten
Maandelijks promotiebudget instellen voor betaalde content
We gaan continu bouwen aan het merk. Dit betekent dat we ook lering gaan trekken uit promoties die we op hebben gezet. Dit leggen we vast in een uniek online analyse document. Hierin kunnen we terugkijken op de feiten en doorontwikkelen naar de toekomst:
1. Meetpunten
2. Zoekwoorden onderzoek
3. Per kwartaal terugkerende evaluatiesessie