Consistente merkbeleving

Consistente merkbeleving is het proces waarbij elk onderdeel van het merk – van visuals tot tone-of-voice – hetzelfde blijft voor alle mediakanalen en alle bedrijfsmiddelen. Dit vormt samen de visuele identiteit. Wij zorgen ervoor dat je merk overal dezelfde uitstraling heeft. In offline en online producten en uitingen. In de basis worden deze regels vastgelegd in een brand manual. Hierin worden regels omschreven als typografie, kleurcodes, logo-gebruik, advertentie-stramienen, folder lay-outs en meer. Het zichtbaar maken van het merk is één. Maar hoe komt de uitstraling over? En welke positie neemt het merk in ten opzichte van de concurrentie? Hiervoor bepalen we samen met jou de merkpositionering.

Wat is jouw visuele identiteit?

De totaalbeleving van jouw bedrijf wordt bepaald door de visuele uitstraling. Alles wat de ontvanger ziet, bepaalt hoe jouw bedrijf overkomt. Je geeft een visitekaartje met daarop je logo, de gekozen typografie, kleuren en illustratieve elementen. Je rijdt in een zakelijk voertuig met belettering in dezelfde stijl. Je presenteert jouw bedrijf digitaal met een website of web-app, ook weer met dezelfde stijlelementen. Allesomvattend wordt deze gelijke uitstraling benoemd als jouw visuele identiteit (of in de volksmond: huisstijl).

Brand manual

Als bedrijf wil je altijd consistent communiceren. Maar er zijn steeds meer manieren om jezelf visueel te presenteren. En het is bij groei of gebruik door derde partijen niet altijd even makkelijk om te verwoorden welke en hoe bepaalde stijlelementen gebruikt mogen worden. Daarom zetten wij een brand manual (ook wel huisstijlhandboek genoemd) van jouw visuele identiteit op. Hierin staan de regels omschreven voor het gebruik van jouw logo, kleuren, typografie, illustratieve elementen, advertentie lay-outs, brochure-ontwerp en alle overige zaken die van belang zijn voor jouw visuele uitstraling.

Merkpositionering: onmisbare strategie

Jouw visuele identiteit kan pas goed ontwikkeld worden nadat de merkpositionering bepaald is. Dit vormt altijd het vertrekpunt. Het is een onmisbare strategie. Pas dan weet je tenslotte waar de visuele identiteit aan moet bijdragen. Wij werken jouw merkpositionering altijd visueel uit in een styling concept. De volgende stappen hanteren wij:

  1. Brainstormsessie samen met de klant: waar sta je voor? wat draag je bij? wat zijn je doelstellingen?
  2. Design sprint: hoe vertalen we de vraagstukken en doelen in een passend visueel concept? We schetsen en blijven vragen stellen.
  3. Conceptontwikkeling: we presenteren de resultaten in passende visuele uitingen. Zo krijg je gelijk een gevoel bij hoe de uitwerking kan worden.
  4. Samen jou werken we de gewenste producten uit. We stellen de brand manual op en jij gaat de wereld veroveren met je bedrijf!
Neem contact op
Even voorstellen
Volgende stap
Het bericht
Volgende stap
De laatste gegevens