Consistente merkbeleving

Consistente merkbeleving is het proces waarbij elk onderdeel van het merk, van visuals tot de tone-of-voice, hetzelfde blijft voor alle media kanalen en alle bedrijfsmiddelen. Dit vormt samen de Visuele Identiteit. Je merk heeft overal dezelfde uitstraling. In offline en online producten en uitingen. In de basis worden deze regels vastgelegd in een Brand Manual. Hierin worden de regels omschreven als de typografie, kleurcodes, logo gebruik, advertentie stramienen, folder lay-outs en meer. Het zichtbaar maken van het merk is één. Maar hoe komt de uitstraling over? En welke positie neemt het merk in t.o.v. concurrentie? Hiervoor bepalen we samen met de klant hun Merk Positionering.

Wat is jouw Visuele Identiteit?

De totaalbeleving van jouw bedrijf wordt bepaald door de visuele uitstraling. Alles wat de ontvanger ziet bepaald hoe jouw bedrijf over komt. Je geeft een visitekaartje met daarop je logo, de gekozen typografie, kleuren en illustratieve elementen. Je rijd in een zakelijk voertuig met belettering in dezelfde stijl. Je presenteert jouw bedrijf digitaal met een website of web APP ook weer met dezelfde stijlelementen. Allesomvattend wordt deze gelijke uitstraling benoemd als jouw Visuele Identiteit (of in de volksmond huisstijl).

Brand Manual

Als bedrijf wil je altijd consistent communiceren. Er zijn steeds meer manieren om jezelf visueel te presenteren. Daarnaast is het bij groei of gebruik door derden partijen niet altijd even makkelijk om te verwoorden wat en hoe bepaalde stijlelementen gebruikt mogen worden. Hiervoor zetten wij een Brand Manual (ook wel huisstijl handboek genoemd) van jouw visuele identiteit op. Hierin staan de regels omschreven m.b.t. gebruik logo, kleuren, typografie, illustratieve elementen, advertentie lay-outs, brochure ontwerp en alle overige zaken die van belang zijn voor jouw visuele uitstraling.

Merk Positionering: onmisbare strategie

Jouw visuele identiteit kan pas goed ontwikkeld worden nadat de Merk Positionering bepaald is. Dit vormt altijd het vertrekpunt. Het is een onmisbare strategie. Pas dan weet je tenslotte waar de Visuele Identiteit aan moet bijdragen. Wij werken de Merk Positionering altijd visueel uit in een styling concept. De volgende stappen hanteren wij:

  1. Brainstormsessie samen met de klant: waar sta je voor? Wat draag je bij? Wat zijn je doelstellingen?
  2. Design Sprint: Hoe vertalen we de vraagstukken en doelen in een passend visueel concept? We schetsen en blijven vragen stellen.
  3. Conceptontwikkeling: we presenteren de resultaten in passende visuele uitingen. Zo krijg je gelijk een passend gevoel hoe de uitwerking kan worden.
  4. Samen met de klant werken we de gewenste producten uit. We stellen de Brand Manual op en jij gaat de wereld veroveren met je bedrijf!
Creators of valuable visual communication
 
Even voorstellen
Volgende stap
Het bericht
Volgende stap
De laatste gegevens