Waf, Waf, Why?
 
Creators of valuable visual communication

Als studio willen we bedrijven die bewust zijn van hun eigen kracht en streven naar betekenisvol zijn in hun werkgebied vooruit helpen. Wij zijn er op gebrand om voor onze klanten een waardevolle bijdrage te leveren met onze expertise: visuele communicatie. Dat zit in ons DNA.

Het visuele DNA van onze opdrachtgevers moet in alle visuele uitingen een relatie tot elkaar hebben om zo bij de “familie” van het merk te passen. Tuurlijk zijn er excentrieke uitspattingen of juist hele basale corporate producten. Juist dan is het van groot belang om altijd de relatie van en met het merk tot elkaar te kunnen zien, voelen, ervaren.

Dat is waar studio CEL aan bijdraagt met 3 uitgesproken pijlers: branding. digital. graphics.

 
branding.

Vanuit onze expertise als ontwerpers creëren we visuele identiteiten. Sterke iconische beeldmerken die in combinatie met kleuropbouw en illustraties het verhaal van de opdrachtgever verteld. Niet alleen een logo, maar juist wat je met de stijlelementen kunt opbouwen. Dit noemen wij het visuele DNA.

Dit DNA wat in alle verschillende cellen en celsamenstellingen getoond wordt zal kenmerken van dezelfde familie in zich dragen. Is het een excentrieke visuele campagne of een corporate huisstijl. Er zit in basis dezelfde visuele lijn in alle producten en communicatie uitingen. Alle uitwerkingen en verdere ontwikkelingen bundelen we in een “levend” document: de Brand Manual.

 
digital.

Digital is niet alleen een website of animatie. Een applicatie of online marketingcampagne. Het gaat niet meer over 1 product of een werkwijze. Het is een verbindende factor tussen bedrijf en klant. Tussen opdrachtgever en leverancier. Er zit veel potentie in de manier hoe we digitaal communiceren.

Met digital zijn wij oplossingsgericht. We staan naast onze opdrachtgevers. Want samen kunnen we bruggen bouwen. Aan de ene kant hebben wij de know how in ontwikkelen, ontwerpen, animeren en digitaliseren. Aan de andere kant heeft de klant de input en zicht op de doelstellingen. In digital werken we aan continuïteit en processen. Hierdoor blijven we doorontwikkelen en innovatie nastreven. Zo blijven we samen bouwen aan waardevolle content in visuele communicatie.

 
graphics.

Het tijdperk waar we nu midden inzitten en waar we nog veel verder in gaan wordt visuele beeldtaal alsmaar belangrijker en omarmt. Deden we 8 jaar geleden monden open laten vallen met Infographics, in de huidige tijd is dit al niet meer uniek. Wat wel uniek is maakt de manier van illustreren, communiceren en interpreteren.

Wij maken als studio onderscheid in 3 elementen die uiteindelijk samenhangen: iconen, illustraties en infographics. Iconen versterken met 1 enkel figuur een eenvoudig en begrijpbare concept. Een illustratie vertelt al een verhaaltje en wordt vaak in context geplaatst die de tekst versterkt. Een infographic vertelt een op zichzelf staand verhaal.

 
Even voorstellen
Het project
De laatste gegevens