Wij hanteren een circulaire strategie om een optimale content marketing voor jou te realiseren. Binnen deze strategie gaan we uit van 3 terugkerende stappen: Think: contentstrategie / analyse / evalueren / innoveren – Contentcreatie: design: graphics / digital – Publication: development / activatie / storytelling – en weer terug naar (Re)Think.
Het huidige analyseren en samen een innoverende strategie bedenken.
In een informele sessie willen we vooral veel vragen stellen en registreren. Door de setting open en transparant te houden komen we veel te weten over jouw wensen en kunnen we gaan denken in creatieve processen. Samen met een compact team kunnen we snel en concreet tot de kern komen. Dit dient als basis voor het ontwikkelen van de contentstrategie.
Het compacte team bestaat over het algemeen uit 3 tot 4 personen: de klant, studio CEL en onze tekstschrijfster die alles registreert om de contentstrategie uit te schrijven en vast te leggen.
Uit deze informele sessie wordt de contentstrategie beschreven. Dit document dient als basis voor de verdere content creation.
De contentstrategie is bepaald en vastgelegd in een verslag dat als basis dient voor de conceptontwikkeling. De conceptontwikkeling is bedoeld om per communicatiemiddel de verschillende stappen te tonen in hoe wij continu samenwerken aan de zichtbaarheid van de klant. Dit vullen we in op basis van de uitkomsten van de contentstrategie.
Om inzichtelijk te maken hoe dit eruit komt te zien zetten we een visuele presentatie uiteen. Zo zie je in een oogopslag hoe op een consistente manier de merkbeleving van jouw klant doorvertaald in verschillende visuele uitingen en kanalen.
We bepalen samen op basis van jouw mogelijkheden en wensen welke uitingen in aanmerking komen om jouw doelgroep te bereiken. Een aantal mogelijkheden zijn:
De doelgroep zal zich verbonden gaan (of blijven) voelen aan het merk. Er is een strategie ontwikkeld en er is bepaald hoe we de content visueel aan de doelgroep willen presenteren. Dan gaan we over tot publiceren en promoten van de content:
Continu content creëren
Op terugkerende basis campagnes posten
Maandelijks promotiebudget instellen voor betaalde content
We gaan continu bouwen aan het merk. Dit betekent dat we ook lering trekken uit promoties die we in hebben gezet. Dit leggen we vast in een uniek online analysedocument. Hierin kunnen we terugkijken op de feiten en doorontwikkelen naar de toekomst:
1. Meetpunten
2. Zoekwoorden onderzoek
3. Per kwartaal terugkerende evaluatiesessie