Branding

Ervaar de kern van het
visuele DNA.

Een verhaal vertellen gaat niet zonder erover nagedacht te hebben. Branding vertelt het verhaal, vertaald aan de hand van een gedegen strategie.

Om consistent het visuele DNA in te zetten bepalen we regels voor de visuele communicatie. Deze worden nageleefd en bewaakt. Zo groeit een duidelijke identiteit uit tot een ijzersterk merk. Vertel jouw verhaal, creëer naamsbekendheid en laat de juiste indruk achter. Een branding strategie is onmisbaar voor de storytelling van je merk.

Neem contact op
1/4

Think

Onderzoek & analyse
In de onderzoeksfase wordt de bedrijfsfilosofie opgehaald. Wat voor cultuur heerst er binnen het bedrijf of de organisatie? Hoe is de sfeer en matcht dit met de missie en visie die omschreven wordt?

Vervolgens bepalen we samen met de partner de doelgroep. Klopt deze vooraf of zijn er specifieke eigenschappen die kenmerkend zijn over het hoofd gezien, of zelfs die bewust niet benoemd worden?

Strategische kaders
Middels het opstellen van een Matrix wordt inzichtelijk welke doelgroep het beste past bij de verschillende diensten of producten. We bepalen de kernwaardes die passen bij de visie en missie om vervolgens het overkoepelende doel te omschrijven.

2/4

Create

Nu we weten hoe de merkpositie is kunnen we dit doorvertalen in het merkverhaal. Dit gaan we vormgeven. We passen onze creativiteit toe in de visuele identiteit en ontwikkelen de
stijlkenmerken. Wat begint met een creatieve chaos wordt steeds meer gestructureerd en er worden designregels bepaald.

Het hele proces zorgt voor de handvatten van consistente merkbeleving (het visuele DNA).

3/4

Publicate

Alle elementen die het merk en de stijl bepalen worden vastgelegd in een Brand Manual. Hierin staan de regels voor het toepassen van het logo, de (on)mogelijkheden en de vaste elementen omschreven zoals kleurgebruik, typografie en illustratieve elementen.

De uitwerking van de huisstijlelementen is een onderdeel van de Branding. In een digitale wereld is het heel belangrijk om rekening te houden met toepasbaarheid en screens.

4/4

Rethink

Doorontwikkeling
Het verder uitdenken van toepassingen en aandragen van oplossingen hoort bij de doorontwikkeling van een sterk merk. Groeit het bedrijf? Verandert de interne cultuur? Komen er producten of sectoren bij? Alles heeft invloed op de manier waarop jouw merk overkomt. Denk hierbij ook aan innovaties door technologische ontwikkelingen. Al deze nieuwe bedrijfsontwikkelingen nemen wij mee in het groeiende, visuele DNA.

Werk

We hebben een aantal projecten uitgelicht voor je. Binnen deze projecten hebben we onze branding skills optimaal ingezet

Bekijk al ons werk

Wil je meer weten over Branding?

Stuur Cees een email.
Neem contact op
Even voorstellen
Volgende stap
Het bericht
Volgende stap
De laatste gegevens